7 Mayıs 2014 Çarşamba

Fareler ve İnsanlar | John Steinbeck

 

Kitap: Fareler ve İnsanlar
Özgün Adı:
Of Mice and Man
Yazar:
John Steinbeck
Yayıncı:
Sel Yayıncılık
Sayfa Sayısı:
128

Bir çırpıda okunan kitaplardan birisi. 
Zaten sayfa sayısı fazla olmayınca çok daha çabuk bitti. Çok akıcı bir dille yazılmış novella. Bilmeyenler için novella; romandan kısa, hikayeden uzun edebi türüne denir. İki mevsimlik çiftçinin hikayesini anlatmakta. Kitapla ilgili kurabileceğim iki cümle var zaten. Birincisi yazarın dili gerçekten çok akıcı, ikincisi ise kitaba çok bayıldığımı söyleyemem :) 

Okuduğum kitapların filmi var mı diye hemen bakıyorum. Kitap artık klasikler arasında yer aldığı için çoğu kez beyaz perdeye de aktarılmış. Ben sonuncusu buradan 1992 yapımını izledim. Bu arada konu dışı ancak linkini verdiğim siteyi şiddetle tavsiye ederim. Hem en iyi filmleri bize sunuyorlar hem de altyazılı olarak sadece. Türkçe dublaj filmleri izlemiyorum, sevmiyorum. Gary Sinise yönetmenliğinde ve oyunculuğunda sıkılmadan izledim filmi. Kitapta okuduğum her anı filmde yakalamaya çalıştım. Tabii bazı noktalar, bazı detaylar filmde değiştirilmişti. Gary Sinise kitapta olan karakteri daha yumuşak aktarmış bize. Bence kitapta olan karakter daha agresif. Lennie Small rolüyle John Malkovich muazzam bir oyunculuk sergilemiş. Sadece onun için izlenir gerçekten. Sherilyn Fenn ise güzelliği ile beni resmen büyüledi. Kitap benim için film ile hayat bulduğu zaman daha anlamlandı. Özellikle sonda olan en önemli sahnesinde duygulandım. Arkadaşlık hikayelerinden hoşlanıyorsanız hala izlemeyen, okumayanlar için tavsiye edebilirim. (Filmin imdb puanı 7,6)


 Fareler ve İnsanlar, birbirine zıt karakterdeki iki mevsimlik tarım işçisinin, zeki George Milton ve onun güçlü kuvvetli ama akli dengesi bozuk yoldaşı Lennie Small'un öyküsünü anlatır. Küçük bir toprak satın alıp insanca bir hayat yaşamanın hayalini kuran bu ikilinin öyküsünde dostluk ve dayanışma duygusu önemli bir yer tutar. Steinbeck insanın insanla ilişkisini anlatmakla kalmaz insanın doğayla ve toplumla kurduğu ilişkileri de konu eder bu destansı romanında. Kitabın ismine ilham veren Robert Burns şiirindeki gibi; "En iyi planları farelerin ve insanların / Sıkça ters gider..."






0 yorum :

Yorum Gönder