6 Mayıs 2014 Salı

Hiç Olmamış Gibi Yapalım | Jenny Lawson


Kitap: Hiç Olmamış Gibi Yapalım
Özgün Adı: Let's Pretend Thats Never Happened
Yayıncı: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 417

Jenny Lawson tuhaf hayat hikayesini anlatan bir blogger. Yani bizim Pucca'mız gibi. Kitap Goodreads.com sitesinde ise 2012'nin en iyi mizah kitabı seçilmiş.

Gazetede öyle bir pr tanıtımı yapılmış ki "Obama bile okuyor, Obama Twitter'dan takip ediyor" diye. Dedim ulan bu kitapta iş var galiba, alıp okumak lazım. Kitapla ilgili bir diğer söylenen ise kitabı iki günden fazla okuyanın olmadığı yönünde. Ocak ayında yılbaşı için aldım ve daha dün bitirebildim. Düşünün artık kaç aydır elimde sürüne sürüne bir hal oldu. Bunun üzerine 7 kitap daha okudum, hala bitiremedim. O kadar bunaldım ki! Sürekli kendinden bahseden gıcık tipler vardır ya! Hehh işte onlardan Jenny. Evet gerçekten tuhaf bir hayatı var ama bu kitapta eğlendiğim anlamına gelmedi.

Okuduğum en boş kitaplardan biri diyebilirim. Saçma sapan alışverişlerine harcadığı paralar ile kocasını çıldırtması ayrı, her şeyden korkması, paranoyak olması çok daha başka. Bazı filmlerde grupların içine alınmayan tuhaf insanlar vardır. O karakterlerin gerçek yaşamda olan hali Jenny kuşkusuz. Pucca kitaplarında daha çok eğlendiğim bir gerçek. 

Kitapta olan en güzel taraf editör ve kendi notlarının duruyor olması. Editör ile atıştıkları kısımlardan keyif aldığımı söyleyebilirim. 

Sonlara doğru yazım hataları ve çevrilirken devrik çevrilmiş cümleler dikkatimi çekti. Sanırım artık bitse ve gitse artık diye yapılmış bir iş. Bir yerde kronolojik olarak emin olamadığım köpeğin ölüm olayı vardı. Burada olan tuhaflık gerçek editöründen kaynaklanıyor büyük ihtimal.

Gerçekten bu kitabı sevmedim, okurken çok zorlandım. Sizler için dikkatimi çeken sayfaları ekledim. Ben sevmeyebilirim ancak sevenleriniz olabilir. 







0 yorum :

Yorum Gönder