16 Nisan 2014 Çarşamba

Hannibal Cinayet Sahneleri (+18)


 Öncelikle belirtmeliyim bu tarz sahnelerden tiksiniyorsanız devamına hiç bakmayın. Bu diziyi ülkemizde çok fazla izleyen var mı bilemiyorum? Ben küçüklüğümden beri polisiye-gerilim-korku unsurlarını taşıyan filmleri, dizileri ve kitapları çok sevmişimdir. Bu dizinin çekileceğini duyduğum andan itibaren merakla bekledim. Dizi sükunet içinde ilerlerken, her yanından kalite akıyor resmen. Oyunculukları ile olsun, arka planda çalışan beyin takımı ile olsun. 

Bir dizinin cinayet sahneleri paylaşılır mı? Eğer bu dizide olan sanatsal çalışmaları görürseniz anlayacaksınız, evet paylaşılır. Diziyi izleyenlerin otopsi raporları açıklanırken ben de dahil "vay anasını" dediklerini tahmin edebiliyorum. Vücutlarında mantar üretmekten, meyve vermesine kadar ince detaylarına kadar mesaj içerikli cinayet mahalleri kuruluyor. Hem zeka, hem birikim, hem de yaratıcılık isteyen bu sahneleri bu derece bize aktarmaları diziyi başarılı kılan unsurlardan. Hannibal karakteri kült bir karakter olabilir ancak klişeleşmiş bir tv karakteri olarakta görülebilir. Bu dezavantajı bize her türlü görsel şölenle avantaja çeviren ekibi gerçekten tebrik ediyorum. 

Mads Mikkelsen muhteşem bir performans sergiliyor. Sanırım bir sonra hazırlayacağım dosya hazırladığı yemekler olacaktır. Diyorum ya göze stil, mekan, yemekler, cinayet mahalleri, psikoloji, oyunculuklar gibi bir sürü görsel şölen sunuyor. Burada Hugh Dancy'nin de muhteşem performansını unutmamak lazım. İzlemeyenler ve polisiye sevenler için tavsiye edebileceğim bir dizi. Daha ikinci sezonunda ancak çoktan akıllarda kazınacak sahnelere imza atmış durumdalar. 

 






















0 yorum :

Yorum Gönder