20 Temmuz 2014 Pazar

Reenkarnasyoncu | M.J Rose


Kitap: Reenkarnasyoncu
Özgün Adı:
The Reincarnationist
Yazar:
M.J Rose
Yayıncı:
Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı:
480


Okuyan herkese selamlar! Bir süredir listemde yazılmayı bekleyen kitaplardan birisiydi Reenkarnasyoncu. M. J. Rose adlı yazarın macera romanını okumak ilk başlarda benim için çok keyifliydi. Özellikle antik dönemlere ayrı bir ilgim vardır. Bu yüzden bir hevesle okumak istedim. Özellikle gerçek hikayelerden kurgulanması çok daha ilgimi çekmişti. 


Kitap ana karakterin eskiyle, şimdi ki hayatı arasında gidiş gelişlerini anlatarak gidiyor. İlk sayfalarda kendimi resmen durduramadım. Ne zaman mezar bölümüne geçildi, işte o zaman okumam yavaşlamaya başladı. Sonrasında kurgu olarak çokta iyi olmadığını fark ettim. Çünkü kitabı bitirdiğim andan itibaren kafamda yazarın oluşturduğu karakterlere göre hikayenin tam oturamadığını gördüm. Sakız gibi uzatılmış, gereksiz olaylar ile doluydu. Aslında çok akıcı gidecekken sanki 480 sayfaya yaya yaya anlatayım gibi olmuş durum. Yazarın aslında çok iyi bir hikaye yakaladığını ama başarılı bir şekilde bize aktaramadığını düşünüyorum. Çoğu yerde olaylara adapte olmakta zorlandım. Goodreads sitesinde puanı şu sıralar 5 üzerinden 3.43 olarak görünüyor. Bana kalırsa kitabın puanı 5 üzerinden anca 1 olur :(

Buradan sonrası kitabı okuyanlar içindir...

Josh kendi geri dönüşlerine bu kadar saplantılıyken o küçük kız çocuğunun durumunu neden merak etmedi? Sabina ile çocuğunun durumunu öğrenmek için özel bir çaba harcamadı. İtalya'dan dönüşe polisin hala nasıl izin verdiğini anlayamıyorum. Eğer biri hala araştırılan cinayette şüpheli konumdaysa, bu onu ülke içinde tutmak için bile olsa geçerli bir nedendir. Rachel karakteri sadece Josh'un aslında birden fazla reenkarne olduğunu gösteren hikaye destekleyicisiydi. Onun da hikayesine girerek ortaya reenkarnasyon salatası çıkmıştı.

Roma'da neredeyse hayatına mal olan bir bomba patlamasından sonra foto muhabiri Josh Ryder 1,600 yıl önce, başka bir hayatta kendi başına gelmiş gibi görünen bazı olayları hatırlamaya başlar. Bu anıların hayal gücünün ürünleri olmadığına ikna olarak, reenkarnasyon alanında bilimsel çalışmalar yapan Phoenix Vakfı'nın yardımına başvurur. Vakıftaki çalışmaları sonucunda kendini antik bir mezarda bulan ve bu mezarın sahibiyle bir bağı olduğunu keşfeden Josh, bir buçuk milenyum önceki hatalarını telafi edebileceğini fark eder; üstelik bugün yaşayanlara da yardım ederek… Ama büyük, çok büyük bir bedel ödemesi gerekecektir…

İnsanın geçmişe geri dönüp bakması, pişmanlıklarıyla yüzleşmesi ve kim olduğumuz üzerine düşündüren muhteşem bir roman. Reenkarnasyoncu sizi çözülmeyi bekleyen cinayet vakaları ve tarihî sırların heyecanına ortak ediyor. Olduğunuz yere çivileneceksiniz.

"Zaman yolculuğu, reenkarnasyon ve sayfaları hızla çevirmenize sebep olacak bir macera; favori bileşenlerim."
-Deb Andolino-

"Reenkarnasyoncu aklınızı ruhun gizemlerine dair sorularla donatacak, unutulması güç bir roman."
-Katie McNeill-

"Reenkarnasyoncu, geçmiş yaşamlara biraz ilgi duyan herkesi heyecanlandıracak. Sıkı tutunun; zamansız bir yolculuğa çıkmak üzeresiniz."
-Gayle Lynds-

"M.J. Rose bizi aşk, fedakârlık ve kurtuluşa giden zamansız, muhteşem bir yolculuğa çıkarıyor."
-Linda Bond-

"Reenkarnasyoncu'yu geç saatlere kadar elimden bırakamadım. Eğlenceli, inandırıcı ve iyi yazılmış."
-Sarah Knight-

"Yüzyıllar arasında süratli bir kovalamaca. Büyüleyici ve harika."
-David Morrel-

"Hayal kırıklığına uğratan tek bir sayfası yok!"
-Steve Berry-


"Rose zaman yolculuğunu inanılır, romantik ve korkunç bir hale getiriyor. CSI'ı unutun; Reenkarnasyoncu'da bir önemi olan tek kanıt zaman."
-Robert Gray-

"'Çığır açan bir kitap', klişe gibi duyulabilir, ama Reenkarnasyoncu bu iltifatı hak ediyor."
-Jon Land-
(Tanıtım Bülteninden)


0 yorum :

Yorum Gönder